Temat dnia : W bibliotece.

Wtorek 5.05

  1. Osłuchanie się z wierszem autora M. Przewozniaka pt. „Kłopoty w bibliotece”Książkom w pewnej bibliotecenudziło się tak dalece ,

    że ni z tego i, ni z owego

    zaczęły grać w chowanego

    „Calineczka” się schowała

    za ogromny atlas ryb.

    Szuka krasnal Hałabała,

    gdzie się przed nim Plastuś skrył?

    Tak się wszystkie wymieszały,

    że ta pani w bluzce w prążki

    chodzi tutaj już dzień cały,

    nie znajdując żadnej książki.

    Rozmowa rodzica z dzieckiem dotycząca wiersza: Co stało się pewnego razu w bibliotece?, Jakie bajkowe postacie występowały w wierszu?, Czym różni się biblioteka od księgarni?

  2. „Czym różnią się książki?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic prezentuje dziecku różne książki, a zarazem krótko omawiając je (inwencja twórcza). Wspólne ustalenie zasad korzystania z  książek np. książka nie służy do zabawy, nie spożywamy posiłków ani nie jemy, itp…(utrwalenie słówek – big, small book).
  3. Rodzic pokazuje dziecku jak wygląda  litera „K” (wielką i drukowaną) oraz wyraz Książka – analiza i synteza wyrazu (liczenie głosek i w wyrazie).
  4. Zabawa ruchowa pt. „Jesteśmy bohaterami książek”. Próby naśladowania danej postaci z wybranej przez dziecko bajki.
  5. Zajęcia matematyczne pt. „Kolorowa książka” – rodzic siada z dzieckiem na dywanie i rozkłada kilka książek przed dzieckiem. Te książki różnią się między sobą wielkością, kształtem oraz grubością. Zadaniem dziecka jest przeliczyć je oraz podzielić na trzy zbiory (według ich wielkości, kształtu oraz grubości). Dziecko stara się z pomocą rodzica w kilku słowach opowiedzieć o nich – czym się różnią, a czym się dzielą miedzy sobą i poszczególnymi zbiorami. Dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na dany temat (w miarę możliwości i przy pomocy rodzica w języku polskim i języku angielskim).
  6. „Zabawy z pojęciami” – zabawa dydaktyczna. Wyjaśnienie znaczenia pojęć: szacunek, zamęt, lament.
  7. Zajęcia relaksacyjne rodzica z dzieckiem. Rodzic czyta wybrany fragment opowiadania lub ulubioną bajkę.

Chętnych zapraszam do potańczenia ” Taniec połamaniec”

oraz karta pracy dla Was:)karta pracy nr 4