Temat dnia: Jak powstaje książka?

Środa 6.05.

  1.  Rodzic w raz z dzieckiem ogląda krótki film stworzony na warsztatach animacji dla dzieci pt. „Jak powstaje książka” . Rozmowa na temat tego, co dziecko zdążyło zapamiętać np. zwrócenie uwagi na osoby biorące udział u tworzeniu książki. Rodzic tłumaczy dziecku, że kilka osób pracujących w określonym zawodzie takim jak: autor, redaktor, grafik oraz drukarz też przyczynia się do powstania określonej książki.

 

  1. „Dyktando graficzne” – rodzic wraz z dzieckiem określa położenie danej książki w przestrzeni. Dziecko bierze książkę do ręki i mówi np. książka mam nad sobą , pod sobą, przed sobą, za sobą, obok siebie itp….
  2. Zabawa ruchowa pt” Mali graficy” – zabawa twórcza np. rysowanie paluszkiem danej postaci z ulubionej bajki w powietrzu oraz poruszanie się w sposób taki jak ulubiona postać z danej bajki.
  3. Zabawa matematyczna pt”Książki na półce” – rodzic rozkłada kilka książek przed dzieckiem, a zadaniem dziecka jest ich przeliczenie w języku polskim i języku angielskim (zakres 10).
  4. Rodzic utrwala wygląd litery „K” (wielkiej i drukowanej) oraz wyrazu książka – analiza i synteza.
  5. Praca plastyczna pt. „Moja książka”. Dziecko z pomocą rodzica tworzy własną książkę. Dziecko opowiada rodzicowi, co musi zrobić, aby postała książka np. musi być strona tytułowa, musi zawierać tytuł, główny wątek lub bohater itp. Zadanie nawiązuje do punktu pierwszego czyli : „Jak powstaje książka”- utrwalenie.

  1. Zabawa ruchowa pt. „Jestem kwiatkiem” – rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej. Dziecko kuca na dywanie , a na hasło rodzica „Kwiatek” pomału wstaje na paluszkach z jednoczesnym podnoszeniem rączek do góry, pokazując jak rozkwita kwiatek na wiosnę.

Karta pracy:)

jak powstaje książka