Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot.
Poniedziałek 25.05.
- ” Szczeniątka” – słuchanie wiersza E. Szelburg – Zarembiny. Nauka wiersza na pamieć.
Bez liku
jest szczeniątek w koszyku.
Jedno – podobne do matki.
Drugie – w białe łatki.
Trzecie – czarne jak wronka.
Czwarte – bez ogonka.
Podpalanych dwoje.
A ostatnie, to najmniejsze,
ono… będzie moje!*
Dzieci opowiadają na pytania Rodzica: Gdzie leżały szczeniątka?, Jak wyglądało pierwsze ( drugie, trzecie, czwarte)?, Jak wyglądały 2 pieski?, Co oznacza słowo ” podpalane”?, Jakie było najmniejsze?
2. ” Kotki pija mleczko” – Zabawa ruchowa. Dzieci – kociątka klęczą obok swoich misek , nachylają się i naśladują językiem picie mleka z miski. Na hasło: Kotki na spacer! dzieci chodzą na czworakach pomiędzy miskami.
3.” Tropimy głoskę z ‚ – Dzieci wyszukują w domu przedmioty/ zwierzęta/ owoce/ warzywa, których nazwy zaczynają się głoska z.
4. Praca plastyczna” Piesek z plasteliny”
plastelina pomarańczowa, czerwona, żółta i czarna
- Z pomarańczowej plasteliny uformuj główkę w kształcie kuli
a z czerwonej – tułów. Nasadź głowę na tułów i wygładź miejsce złączenia palcami. - Z połówek czerwonej kulki ulep płaskie uszy i przymocuj je do głowy.
- Nosek wykonaj z czerwonej plasteliny uformowanej na kształt trójkąta i również przymocuj do głowy.
- Z żółtej plasteliny uformuj 2 płaskie krążki, które stanowić będą pyszczek pieska.
- Z czarnej plasteliny wykonaj oczy, formując 2 małe kuleczki. Przymocuj do głowy oczy oraz pyszczek.
- Nóżki uformuj z czerwonej plasteliny, tworząc 4 kulki o średnicy 1,5 cm.
Doklej je do tułowia. Linie łapek wyżłób przy pomocy patyka. - Na koniec z pomarańczowej plasteliny uformuj ogonek, tworząc wałeczek. Ogonek doklej z tyłu tułowia.