Temat dnia: Mój przyjaciel – pies i kot. 

Poniedziałek 25.05.

  1. ” Szczeniątka” – słuchanie wiersza E. Szelburg – Zarembiny. Nauka wiersza na pamieć.

Bez liku
jest szczeniątek w koszyku.
Jedno – podobne do matki.
Drugie – w białe łatki.
Trzecie – czarne jak wronka.
Czwarte – bez ogonka.
Podpalanych dwoje.
A ostatnie, to najmniejsze,
ono… będzie moje!*

Dzieci opowiadają na pytania Rodzica: Gdzie leżały szczeniątka?, Jak wyglądało pierwsze ( drugie, trzecie, czwarte)?, Jak wyglądały 2 pieski?, Co oznacza słowo ” podpalane”?, Jakie było najmniejsze?

2. ” Kotki pija mleczko” – Zabawa ruchowa. Dzieci – kociątka klęczą obok swoich misek , nachylają się i naśladują językiem picie mleka z miski. Na hasło: Kotki  na spacer! dzieci chodzą na czworakach pomiędzy miskami.

3.” Tropimy głoskę z ‚ – Dzieci wyszukują w domu przedmioty/ zwierzęta/ owoce/ warzywa, których nazwy zaczynają się głoska z. 

4. Praca plastyczna” Piesek z plasteliny”

Potrzebna będzie:
plastelina pomarańczowa, czerwona, żółta i czarna
   
Sposób wykonania:

  1. Z pomarańczowej plasteliny uformuj główkę w kształcie kuli
    a z czerwonej – tułów. Nasadź głowę na tułów i wygładź miejsce złączenia palcami.
  2. Z połówek czerwonej kulki  ulep płaskie uszy i przymocuj je do głowy.
  3. Nosek wykonaj z czerwonej plasteliny uformowanej na kształt trójkąta  i również przymocuj do głowy.
  4. Z żółtej plasteliny uformuj 2 płaskie krążki, które stanowić będą pyszczek pieska.
  5. Z czarnej plasteliny wykonaj oczy, formując 2 małe kuleczki. Przymocuj do głowy oczy oraz pyszczek.
  6. Nóżki uformuj z czerwonej plasteliny, tworząc 4 kulki o średnicy 1,5 cm.
    Doklej je do tułowia. Linie łapek wyżłób przy pomocy patyka.
  7. Na koniec z pomarańczowej plasteliny uformuj ogonek, tworząc wałeczek. Ogonek doklej z tyłu tułowia.