Temat. Szukamy oznak wiosny.

1.Rodzic pokazuje dziecku poszczególne ilustację przedstawiające pierwsze oznaki wiosny np. trawa zaczyna się zielenić, zaczyna dłużej świecić słoneczko oraz ptaszki zaczynają śpiewać, kwiatki zakwitają…

2.

3. Dziecko wraz z rodzicem ogląda któtki film dla dzieci pt. „Wiona” (Google) utrwalenie określonych pojęć związanych z tematyką wiosenną przez dziecko oraz ćwiczenia pamięci zwrokowej.

4. Zabawa ruchowa pt. „Świeci słoneczko, poda daszcz…”. Dziecko radoście skacze po dywanie z nóżki na nóżke. Na hasło rodzica słoneczko – dziecko wspona się na paluszki, wyciągając jednocześnie paluszki do góry – czyli do słoneczka, a następnie na hasło rodzica poda deszcz – dziecko kuca na dywanie , chowając się przed deszczem…

5. Rodzic pokazuje dziecku wybrane gatunki wiosennych kwiatów np. tulipany, krokusy oraz przebiśniegi przy jednoczesnym omówieniu ich charakterystycznych cechnp. koloru, kształtu oraz wielkości.

6.

7.

8.  Zabawa ruchowa pt. „Rosnące kwiaty”. Dziecko  kuca na dywanie, zakrywając głowę rączkami. Na hasło rodzica wiosna – dziecko powoli unosi głowę, rozprostowując swoje ręce, głowę oraz tułów. Następnie wstaję i  radośnie zaczyna biegając po dywanie. Dziecko usprawnia swoją motorykę dużą oraz kreatywność.

9. Praca plastyczna pt. „Wiosenny kwiat”. Rodzic wręcza dziecku białą kartkę z bloku oraz kredki. Zadaniem dziecka jest narysowanie z pamięci jednego z wcześniej poznanych gatuków kwiatów – kształtowanie u dziecka pamięci wzrokowej , logicznego myślenia oraz kreatywności.

10.