Temat : Pierwsze kwiaty.
- „Wiosenne kwiaty” – rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat wybranych gatunków kwiatów , które możemy zaobserwować wczesną wiosną, opierając swoje wypowiedzi wybranymi przez siebie ilustracjami lub obrazkami poszczególnych gatunków kwiatów np. krokusa
- tulipan
- żonkil
- Zabawa ruchowa pt. „Motylek na łące”. Rodzic klaszcze w dłonie, a zadaniem dziecka jest chodzenie po dywanie, następnie na hasło „motylek na łące” – dziecko zaczyna wesoło podskakiwać z nóżki na nóżkę (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową.
- „Na wiosennej łące” – zabawa dydaktyczna połączona z zajęciami matematycznymi. Rodzic rozsypuje na dywanie przed dzieckiem wybrane przez siebie poszczególne gatunków kwiatów, a zadaniem dziecka jest je odpowiednio posegregować np. według danego koloru, wielkości oraz kształtu. Po zakończeniu zabawy rodzic prosi o przeliczenie, tego co udało się dziecku po układać (zakres 6 w j. pol. i j. ang).
- Praca plastyczna pt. „Pokoloruj kwiatek”. Rodzic wręcza dziecku gotowy szablon wybranego przez siebie kwiatka wiosennego. Zadaniem dziecka jest go w odpowiedni sposób ozdobić dowolną techniką wybrną przez siebie (rozwijanie kreatywności, twórczości oraz logicznego myślenia dziecka).
- Podaję przykład.