Temat : Pierwsze kwiaty.

  1. „Wiosenne kwiaty” – rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat wybranych gatunków kwiatów , które możemy zaobserwować wczesną wiosną, opierając swoje wypowiedzi wybranymi przez siebie ilustracjami lub obrazkami poszczególnych gatunków kwiatów np. krokusa
  2. tulipan
  3. żonkil
  4. Zabawa ruchowa pt. „Motylek na łące”. Rodzic klaszcze w dłonie, a zadaniem dziecka jest chodzenie po dywanie, następnie na hasło „motylek na łące” – dziecko zaczyna wesoło podskakiwać z nóżki na nóżkę (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową.
  5. „Na wiosennej łące” – zabawa dydaktyczna połączona z zajęciami matematycznymi. Rodzic rozsypuje na dywanie przed dzieckiem  wybrane przez siebie poszczególne gatunków kwiatów, a zadaniem dziecka jest je odpowiednio posegregować np. według danego koloru, wielkości oraz kształtu. Po zakończeniu zabawy rodzic prosi o przeliczenie, tego co udało się dziecku po układać (zakres 6 w j. pol. i j. ang).
  6. Praca plastyczna pt. „Pokoloruj kwiatek”. Rodzic wręcza dziecku gotowy szablon wybranego przez siebie kwiatka wiosennego. Zadaniem dziecka jest go w odpowiedni sposób ozdobić dowolną techniką wybrną przez siebie (rozwijanie kreatywności, twórczości oraz logicznego myślenia dziecka).
  7. Podaję przykład.