Temat : Porządki w ogrodzie .

  1. „Idziemy do ogrodu” – rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat tego, jakie prace możemy wykonać podczas pierwszych porządków w ogrodzie. Swoje wypowiedzi rodzic opiera ilustracjami, które przedstawiają dziecku np. grabienie zeszłorocznych liści, aby ukazała nam się zielona trawa, wzrastające wiosenne kwiatki, które uśmiechają się do pierwszych promyków słońca, a także ptaki, które możemy spotkać w ogrodzie wczesną wiosną.

5.  Rodzic przedstawia – czyta dziecku wierszyk pt. „Leci marzec…” Następnie                 rozmawia z dzieckiem na temat znaczenia wiersza oraz tego co dziecko zdążyło         zapamiętać (rozwijanie u dziecka pamięci oraz logicznego myślenia):

„Leci marzec wiosny szuka”

Leci marzec wiosny szuka,

znaleść marzec wielka sztuka,

woda z dachu kap, kap, kap,

złap wiosenkę marcu złap…

6. Zabawa ruchowa pt. „Żaba” – zabawa bieżna z elementami uchu. Rodzic                    klaszcze w dłonie, a dziecko biega po dywanie na paluszkach. Następnie gdy            rodzic przestaje klaskać, dziecko kuca na dywanie i zaczyna skakać jak żabka            (kilkukrotne powtórzenie zabawy).

7. Zabawa matematyczna dla rodzica i dziecka pt. „Szukam przedmiotów które…”          Rodzic prosi dziecko, aby poszukało w pokoju np. 6 przedmiotów lub zabawek z        kolorze zielonym, czerwonym, niebieskim oraz prosi, aby dziecko w kilku słowach      opowiedziało , co to jest i do czego nam to może służyć… (dziecko w miarę                możliwości przelicza w zakresie liczy 6 w j. pol. i j. ang).

8. Praca plastyczna pr. „Wiosenny ogród”. Rodzi wręcza dziecku kartkę białą z bloku      A 4 ora farby. A zadaniem dziecka jest namalowanie paluszkiem wiosennego             ogrodu ( dziecko ćwiczy pamięć wzrokową, logiczne myślenie i rozwija małą               motorykę) np.