31mar/21

2.04 piątek Temat kompleksowy : Czekamy na święta wielkanocne.

Temat : Śmingus – dyngus.

  1. Zabawa badawcza pt. „Mokre zabawy”. Rodzic siada z dzieckiem na dywanie. Następnie stawia przed nim dwie szklanki wypełnione do połowy wodą – w jednym jest czysta woda, a w drugim kolorowa (rodzic rozpuścił odrobinę kolorowych farb). Prosi aby dziecko własnymi słowami opowiedziało co wodzi, oraz jaka jest różnica między jedną wodą , a drugą. Na zakończenie rodzic bierze do ręki trzy waciki i jeden moczy w czystej wodzie, drugi w kolorowej oraz suchy i wręcza dziecku. Zadaniem dziecka jest za pomocą swoich zmysłów – dotyku oraz wzroku określić różnicę między nimi, oraz swoimi słowami opisać, co to znaczy gdy coś jest mokre (dziecko rozwija swoją wyobraźnię oraz twórcze myślenie).
  2. Zabawa ruchowa pt. „Kwiatki na łące”. Rodzic klaszcze w dłonie, a dziecko podskakuje z nóżki na nóżkę wesoło po dywanie. Następnie rodzic przestaje klaskać i wypowiada słowa – „Kwiatki za łące” , to dziecko kuca na dywan i zaczyna naśladować ruchem swojej rączki jak potrafi zrywać kwiatki (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej u dziecka.
  3. Praca plastyczna pt. „Kolory wiosny” (malowanie farbami). Rodzic siada z dzieckiem do stołu i wręcza mu kolorowe farbki do malowania, pędzel oraz kubeczek z wodą oraz białą kartkę A4. Zadaniem dziecka jest w miarę swoich możliwości namalowanie z pamięci kolorowych wiosennych kwiatków, które możemy zauważyć na wiosennej łące. Rodzic w trakcie gdy dziecko zaczyna swoją pracę – malowanie może podpowiadać mówiąc np. pamiętaj jakiego koloru jest trawa…, czy pamiętasz, że przebiśniegi są białe, krokusy fioletowe, a żonkile żółte..? (Rodzic przypomina dziecku nazwy, kolory oraz wygląd poszczególnych odmian wiosennych kwiatów, aby ułatwić dziecku malowanie). Rozwija u dziecka pamięci wzrokowej oraz kreatywnego i twórczego myślenia.
  4. Rodzic włącza dziecku krótki film pt. „Śmingus Dynguś” (google). Na zakończenie rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tego, co zapamiętało jeśli chodzi o tradycję związaną z tzw. „Lanym poniedziałkiem”. Dziecko ćwiczy pamięć wzrokową oraz zdolność skupienia uwagi.
31mar/21

1.04 czwartek Temat kompleksowy : Czekamy na świeta wielkanocne.

Temat : Koszyczek wielkanocny.

  1. Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat tego, co powinno znajdować się w naszym koszyczku wielkanocnym. Rodzic opiera swoje wypowiedzi różnymi obrazkami oraz ilustracjami nawiązującymi do zbliżających się świąt – inwencja twórcza rodzica.
  2. Zabawa zręcznościowa pt .”Wędrująca pisanka”. Rodzic wręcza dziecku do ręki wcześniej już pomalowane 1 jajko – pisankę . Następnie prosi, aby dziecko w miarę możliwości przekładało to jajko z rączki do rączki, raz wolniej, a raz trochę szybciej (kilkukrotne powtórzenie zadania).
  3. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „The Way The Bunny Hops”. Rodzic omawia znaczenie piosenki. Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej u dziecka (google).
  4. Zabawa matematyczna pt. „Policz ile jest…” Rodzic rozkłada na stole przed dzieckiem np. 2 jajka, zajączka z czekolady, baranka z masełka, kawałek chlebka oraz jedną białą kiełbaskę. Następnie prosi dziecko, aby przeliczyło ilość oraz w miarę możliwości opisało własnymi słowami  – nazwało poszczególne składniki koszyczka wielkanocnego – pożywienia (utrwalenie przez dziecko wiedzy na temat tradycji związanych z świętami wielkanocnymi).  Dziecko ćwiczy pamięć wzrokową oraz samodzielną wypowiedzi na określony temat.
  5. Zabawa ruchowa pobudzająco – hamująca „Chodzi bocian po łące”. Rodzic włącza jedną z ulubionych piosenek dziecka. Następnie tłumaczy dziecku, że gdy słyszy piosenkę, to zaczyna chodzić jak bocian tzw. chodzi po dywanie i unosi kolana naj wyżej jak potrafi. Lecz, gdy muzyka milknie dziecko zatrzymuje się i wyciąga rączki do góry pokazując jak ładnie słoneczko świeci (kilkukrotne powtórzenie zabawy).
30mar/21

31.03 środa Temat kompleksowy : Czekamy na święta wielkanocne.

Temat : Wielkanocne zwierzątka.

  1. „Wielkanocne zwierzątka” – zabawa dydaktyczna. Rodzic w miarę możliwości szykuje sylwet poszczególnych zwierząt np. zajączka, baranka i kurczaka w trzech różnych wielkościach i dwóch kolorach – czarnym i białym oraz dwie kartki z bloku A4 – białą i czarną. Następnie rozkłada te kartki na dywanie przed dzieckiem razem z tymi sylwetami zwierzątek. Rodzic prosi, aby dziecko  dopasowało odpowiednio kolor kartki do koloru zwierzątka oraz prosi o ułożenie według danej wielkości np. od największego do najmniejszego lub odwrotnie.
  2. Zabawa ruchowa pt. „Wesoły zajączek”. Dziecko z nóżki na nóżkę biega po dywanie , a rodzic klaszcze w dłonie. Następnie rodzic wypowiada hasło – „Wesoły zajączek”, a dziecko kuca na dywan i zaczyna podskakiwać jak zajączek, jednocześnie uśmiechając się do rodzica i wypowiadając słowo – happy, happy, happy….
  3. „Kurczątko” – praca plastyczna. Rodzic w miarę możliwości szykuje po wycinane już wcześniej 2 kółka o różnej średnicy – 7 cm oraz 4 cm w kolorze żółty oraz obok kartkę z wykonanym już gotowym kurczakiem. Następnie rodzic wręcza dziecku zieloną kartkę z bloku A4, wcześniej powycinane już kółka oraz klej. Rodzic tłumaczy dziecku, aby według poniższego wzoru ułożyło i przykleiło do kartki swojego kurczaka oraz w miarę możliwości o dorysowanie  brakujących elementów. Podaję przykład pracy plastycznej:
  4. Zabawa ruchowa pt. „Pada deszczy – świeci słoneczko…” Rodzic pokazuje dziecku ruchem własnego ciała jak pada deszczy, a jak świeci słoneczko. Następnie prosi dziecko, aby w miarę możliwości powtarzało tak samo (kilkukrotne powtórzenie zadania). Zabawa naśladowcza oraz dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową.
  5. Rodzic włącz dziecku krótką bajkę pt. „Kubuś – Wielkanoc – bajka dla dzieci” Następnie wraz z dzieckiem omawia treść  bajki oraz dziecko własnymi słowami opowiada to, co zdążyło zapamiętać. Rozwijanie przez dziecko aparatu artykulacyjnego, swobodnych wypowiedzi na określony temat oraz pamięci wzrokowej.
29mar/21

30. 03 wtorek Temat kompleksowy : Czekamy na święta wielkanocne.

Temat : Pisanki, kraszanki.

  1. Rodzic pokazuje dziecku wcześniej ugotowane na twardo 6 jajek (razem z skorupką nie obiera ich). W miarę możliwości rodzic tłumaczy dziecku znaczenie jajek w związku z świętami wielkanocnymi. Następnie prosi dziecko o przeliczenie ich w j. pol. i j. ang. Dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na określony temat.
  2. Praca plastyczna pt. „Kolorowe pisanki”. Rodzic szykuje farbki do malowania – 3 kolory (zieloną, czerwoną oraz żółtą) oraz średniej grubości pędzelek do malowania. Następnie prosi dziecko, aby je pomalowało zgodnie z jego poleceniem tzw. 2 na zielono, 2 na czerwono oraz 2 na żółto. Na zakończenie rodzic prosi, aby dziecko pogrupowało jajka według koloru  (3 zbiory).
  3. Zabawa ruchowa do piosenki pt. „Spring is here…” – utrwalenie znaczenia określonych słówek oraz całej piosenki. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej u dziecka przy jednoczesnym śpiewaniu.
  4. Zabawa zręcznościowa pt. „Wędrująca pisanka”. Po odczekaniu kiedy farba na jajku wyschnie rodzic rozkłada na dywanie sznurki w kształcie koła różnej wielkości. Następnie rodzic prosi dziecko, aby położyło jajko na dywanie i w miarę możliwości zaczęło kulać tak , aby trafić w poszczególne koło. Dziecko zaczyna zabawę od największego koła do najmniejszego. Na zakończenie dziecko przelicza ile razy udało mu się trafić do celu (w j. pol. i j. ang).
  5. Zajęcia relaksacyjne. Rodzic czyta dziecku bajkę pt. „Brzydkie kaczątko”. Rozmowa rodzica z dzieckiem na temat tego, co dziecko zapamiętało (dziecko ćwiczy skupienie uwagi oraz koncentracji).
  6. Zabawa ruchowa pt. ” Kwiatki na łące”. Dziecko biega na paluszkach po dywanie i  na hasło rodzica „Kwiatki na łące” zatrzymuje się, a następnie wyciąga wysoko rączki i paluszki do góry (zabawa pobudzająco – hamująca).
28mar/21

29.03 poniedziałek Temat kompleksowy : Czekamy na święta wielkanocne.

Temat : Wielkanocne zwyczaje.

  1. Rodzic prowadzi z dzieckiem pogadankę na temat zwyczajów związanych z świętami wielkanocnymi, opierając swoje wypowiedzi różnymi obrazkami lub ilustracjami, które przedstawiają np. koszyk wielkanocny i to co wchodzi w jego skład : baranek z masła, pisanki, biała kiełbaska itp… oraz potrawa np. żurek. Dziecko ćwiczy swoje swobodne wypowiedzi na podstawie własnych doświadczeń – rozwijanie pamięci wzrokowej.
  2. Zabawa ruchowa pt. ” Zajączek na łące”. Rodzic klaszcze w dłonie, a dziecko chodzi po dywanie, następnie rodzic wypowiada słowa – zajączek na łące, a dziecko kuca na dywan i zaczyna podskakiwać jak zajączek (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową.
  3. Zabawa ruchowa do piosenki pt. ” This is the way the Bunny Hops” (google) , rodzic tańczy razem z dzieckiem –  próbuje pokazać ruchem własnego ciała treść danej piosenki (osłuchanie się z nią). W miarę możliwości rodzic tłumaczy jej znaczenie.
  4. Zabawa matematyczna pt. „Kolory wiosny”. Rodzic rozkłada przed dzieckiem na dywanie kolorowe klocki różnej wielkości (8 szt.). Następnie prosi dziecko, aby przeliczyło ich ilość w j. pol. i j. ang.  oraz podzieliło je np. według jednego koloru, wielkości lub kształtu. Dziecko ćwiczy skupienie uwagi oraz logiczne myślenie.
  5. Zabawa taneczna do piosenki pt „Spring is Here..” Rodzic razem z dzieckiem super się bawi przy okazji utrwala znaczenie słówek np. spring – wiosna, frog – żabka, bluebird – niebieski ptak, motyl – butterfly, ladybug – biedronka itp….
28mar/21

Nauczanie zdalne 29.03-02.04.2021

Temat tygodnia: Święta Wielkanocne

 

Temat dnia 1:Wielkanocne Tradycje

Co to jest tradycja”– Rozmowa na temat wielkanocnych zwyczajów. Zadajemy dzieciom pytanie: Co to jest tradycja? Dzieci wypowiadają się. Pomagamy w wyjaśnieniu słowa tradycja(zasady postępowania, poglądy, wiadomości, tradycje rodzinne, regionalne itp)Tłumaczymy ,że w różnych regionach Polski są różne tradycje związane z obchodzeniem świąt wielkanocnych. Zapoznajemy dzieci z tradycjami związanymi z Łowiczem, Śląskiem i Podhalem. Pokazujemy dzieciom obrazki(stroje ludowe) i jednocześnie prezentujemy charakterystykę danego regionu. Np.(Otwieramy atlas/mapę Polski i pokazujemy gdzie znajduję się Łowicz) Łowicz to takie miejsce, gdzie do dnia dzisiejszego wszyscy przywiązują dużą wagę do tradycji regionalnej. W trakcie różnych świąt, państwowych, kościelnych na ulicy pojawiają się ludzie w regionalnych strojach ludowych. W obecnych czasach chodzenie w stroju ludowym na pewno nie byłoby wygodne, dlatego Łowiczanie często mają tylko pewne elementy stroju ludowego np. dziewczyny- kolczyki, chłopcy-krawaty… Do tradycji regionalnych należą również zwyczaje świąteczne. Wielkanoc to taki czas, kiedy Łowiczanie dobrze się bawią, wyśpiewują i tańcują.

Strój łowicki– 1

Strój podhalański-2

Strój ludowy –Górnego Śląska– 3

Śląska tradycja”-Przedstawiamy dzieciom następny region Polski- Śląsk. Na Śląsku do dziś znany jest zwyczaj chodzenia z gaiczkiem. Dawniej gaik był obnoszony po wsi przez dorosłe dziewczęta, obecnie małe dziewczynki stroją zieloną gałąź choiny w długie wstążki, kolorowe piórka, papierowe barwne kwiaty, i w uroczystym wiosennym korowodzie chodzą ze śpiewem po wsi, od domu do domu. Zwykle ten wiosenny orszak przyjmowany jest gościnnie, a za życzenia gospodarze odpłacają poczęstunkiem. Wiosenny zwyczaj obnoszenia gaiczka znany jest także w wielu innych regionach Polski.

https://www.youtube.com/watch?v=8Oda_MCuqUc- film ukazuje tradycje chodzenia z gaikiem.

Wielkanoc na Podhalu– Przedstawiamy następny region Polski na mapie- Podhale. Na Podhalu w Białą Niedzielę, to jest tydzień po Wielkanocy, chodzą dziewczęta i małe dziewczynki nie z Marzanną, tylko z Śmierztecką- lalką ze szmatek, ubraną w białe płótno i przystrojoną w korale i wstęgi. Orszak obchodzi całą wieś i przed każdym domem, unosząc wysoko szmacianą Śmierzteckę.

Zajęcia matematyczne pt. „Przelicz jajka” (w języku polski i języku angielskim zakres 10). W miarę możliwości rodzic gotuję 10 jajek na twardo (lub wycina z papieru). Następnie wraz z dzieckiem pomalować je farbami następująco : 3 na zielono, 3 na czerwono, 2 na niebieskie i 2 na żółte. Rodzic w raz z dzieckiem dzieli je na 4 zbiory, a zadaniem dziecka jest przeliczyć ich zawartość. Na koniec wszystkie je sumuje razem, przeliczając je po kolei. Podczas przeliczania rodzic w raz z dzieckiem utrwala nazewnictwo poszczególnych kolorów w języku angielskim np. blue, green, yellow, red.

Gdzie leży- praca z mapą. Wyszukiwanie swojej miejscowości na mapie Polski. Wyszukiwanie Łowicza, Katowic, Zakopanego. Mierzenie sznurkiem odległości pomiędzy miejscowościami.

Wielkanocny zajączek– wydzieranka. – 4

Wyklejanie zajączka wydzieranką z kolorowego papieru.

 

Temat dnia 2: Pisanki, kraszanki…

Ćwiczenia poranne:]

w ramach ćwiczeniach porannych, można wraz z dziećmi potańczyć zumbę 

Pisanki– słuchanie piosenki

 

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance

piękne opowiastki

Omówienie treści ze szczególnym zwróceniem uwagi na elementy pojawiające się na kolejnych pisankach: Co było namalowane na pierwszej pisance? Co było namalowane na drugiej pisance? Co było namalowane na trzeciej pisance? Co było namalowane na czwartej pisance? Co było namalowane na piątej pisance? Podpisywanie liczbami pisanek zgodnie ze słowami piosenki.

Prezentujemy dzieciom obrazek przedstawiający kraszanki i pisanki. Zwracamy uwagę na miejsce pochodzenia i sposób wykonania.

Kraszanka- 5: Przez gotowanie jajek w roślinnym wywarze otrzymujemy kraszanki. Kraszanki to jajka barwione na jeden kolor, uzależniony od składników, z którymi gotowane są jajka. Dzięki wrzuceniu łupin cebuli otrzymamy kolor brązowy (rudy). Można stworzyć odcień jaśniejszy lub ciemniejszy – używając mniejszej lub większej ilości skórek z cebuli. Możemy też uzyskać inne kolory

Pisanka- 6: Jednym ze zwyczajów wielkanocnych jest ozdabianie jajek ugotowanych na twardo. Zabarwione i pomalowane w różne wzory jajka nazywamy pisankami. Tradycją jest przygotowanie ich na dzień Wielkiej Soboty, kiedy to święcimy je w koszyczku. Jajka można ozdabiać na wiele sposobów, a praca ta przysparza naprawdę dużo radości.

Pisanki- 7,8 „-Ozdabianie styropianowego jajka przy użyciu kolorowej plasteliny. Jeżeli nie posiadamy jajka ze styropianu można ugotować jajko na twardo.

Temat dnia 3: Wielkanocne baby

Wielkanoc- uważne słuchanie wiersza D. Gellnerowej.,

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem

I wołają

Patrzcie – tu na stole

Same niespodzianki!

Bazie srebrno – białe

I baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk

Skubie z niego owies świeży

A baby pękate

W cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

Od ucha do ucha.

Rozmowa na podstawie wiersza, pytamy dzieci: Kto występował w wierszu? Jakie niespodzianki kryły się na wielkanocnym stole? Co robił baranek? Co robiły baby wielkanocne? Nauka wiersza na pamięć.

Małe-duże jajo kurze- zabawa muzyczno-ruchowa. Sprawne pokazywanie wymienionych w piosence czynności. Dzieci naśladują ruchy dorosłego, dostosują się do tempa.

Małe-duże Na słowo, małe- ręce blisko siebie, duże- ręce rozłożone

Jajko kurze Rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka

Jajko kurze

Jajko kurze

Duże- małe Na słowo, duże- recę rozłożone, małe- ręce blisko siebie

Doskonale Klepanie się ręką po brzuchu

Doskonale,

Mniam. Klaskanie w dłonie

Wielkanocna babka” zachęcam do wspólnego pieczenia babki lub babeczek wielkanocnych. Chętnie zobaczę na zdjęciach jak Wam poszło…:)

Wielkanocne kurki i koguty-praca plastyczna. Malowanie farbami styropianowych kurek (dość grubą warstwą) a następnie posypywanie cukrem.

Instrukcja będzie bardzo krótka. Nabijcie kurkę na patyczek od szaszłyków i pomalujcie je wybranymi kolorami farby. Nie czekajcie, aż wyschnie, tylko od razu obtoczcie je w cukrze.

Jeśli ktoś nie posiada kurki może tak samo pomalować szablon kurki.

Temat dnia 4: Wielkanocny koszyczek

Symbole Wielkanocne”-10, 11: rozmowa z dziećmi, zgromadzenie i omówienie symboli związanych z Wielkanocą.

Przygotowujemy koszyk, a w nim: jajka, baranka, zajączka, owies, palemkę, babkę wielkanocną. Dzieci po kolei wyciągają z koszyka rzeczy, tłumaczymy znaczenie: jajka- nowe życie, baranek: Pan Jezus, zajączek- prezenty, owies- wiosna, palemki- tradycja chrześcijańska, babka wielkanocna- radość spotkania przy wielkanocnym stole.

Wielkanocne zagadki:

Kurze depczą wciąż po piętach,

Skubią ziarna te małe, żółte…

(kurczęta)

Gdy pogoda jest ponura,

Na swej grzędzie stroszy pióra.

Z koleżanką ciągle gdacze:

Kiedy pisklę znów zobaczę”

(kura)

Wielki gwar w kurniku”- zabawa dydaktyczna. Sylwety 7 kur i 1 koguta. Dzieci odkładają , dokładają i rozwiązują zadania(dostępne obrazki na końcu strony):

  1. W kurniku mieszka 7 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?
  2. Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 5 kaczątek białych. Ile kwoka ma razem pisklaków?
  3. W kurniku było 8 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 5 kur wybiegło z kurnika. Ile kur zostało w środku?

Karta pracy 12- do wyboru

Polowanie na głoski– zabawa słuchowa. Wysłuchiwanie głosek w wyrazie. Podajemy głoskę na którą będą polować dzieci. Umawia się z dziećmi ,że jeśli usłyszą wyraz z podaną głoską muszą np. klasnąć, stanąć na baczność itp. Wypowiadamy różne wyrazy. Jeżeli dzieci usłyszą podaną głoskę, sygnalizują to umówionym znakiem.

Temat dnia 5: Wielkanocny stół

Wielkanocny stół- uważne słuchanie wiersza E. Skarżyńskiej ilustrowanego obrazkiem.

Nasz stół wielkanocny

haftowany w kwiaty.

W borówkowej zieleni

listeczków skrzydlatych

lukrowana baba

rozpycha się na nim,

a przy babie –

mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka

w samym środku lata.

Siada mama przy stole,

A przy mamie tata.

I my.

Wiosna na nas

zza firanek zerka,

a pstrokate pisanki

chcą tańczyć oberka

Rozmowa na podstawie treści wiersza, zadajemy pytania dzieciom: Jak wyglądał wielkanocny stół? Co się stało na tym stole? Kto przy nim usiadł? Kto pamięta, jakie nazwy utworów muzycznych były wymienione w wierszu?(oberek i mazurek) A jak myślicie: jak będzie wyglądał wasz stół wielkanocny?

Oberek i mazurek”-zabawa słuchowa. Słuchanie oberka i mazurka. Zadaniem dzieci jest określić tempo obu utworów. Powiedzieć ,który im się bardziej podobał i dlaczego. Dzieci dokonują analizy i syntezy sylabowej wyrazów: mazurek i oberek. Wyróżniają pierwszą i ostatnią głoskę w tych wyrazach

oberek

 

mazurek

 

propozycje dekoracji wielkanocnych, które można zrobić razem z dziećmi 🙂

30 dekoracji wielkanocnych, które zrobisz z dziećmi w domu

28mar/21

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ MIESIĄC KWIECIEŃ

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

Propagowanie postawy proekologicznej.

Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.

Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.

Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych, przełamywanie ewentualnej niechęci.

Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.

Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.