03mar/21

3.03.2021 r. Jak zostać astronautą.

Temat dnia: Jak zostać astronautą.

  1. „Astronauta” – budowanie zdań, rozmowa. Dzieci na podstawie zdjęć, książek  układa o astronaucie 1 zdanie liczące 5 wyrazów. R. zadaje pytania dotyczące astronautów, np. Czym zajmuje się astronauta? Czego potrzebuje do swojej pracy? Dlaczego jego praca jest ważna? Co musi wiedzieć i umieć? Kto jeszcze bada gwiazdy i planety? (astronom) Czym zajmuje się astronom? Czego potrzebuje do pracy?

 

2. „Jak zostać astronautą?” – rozmowa, budowanie mapy myśli. R. kładzie na środku dużego kartonu rysunek lub zdjęcie astronauty i stawia pytanie problemowe: Jak zostać astronautą? Dzieci rysują swoje pomysły na kartkach (każde na swojej) przez określony czas, np. 5 min.
R. zwraca uwagę, że mają to być tylko schematyczne rysunki, które pokażą innym pomysły dzieci. Dzieci układają rysunki dookoła astronauty i wspólnie je omawiają. Rysunki oznaczające podobne odpowiedzi kładą obok siebie, w jednej linii od zdjęcia astronauty na zewnątrz.
Na koniec rysują linie – drogi myśli, łącząc tym samym kolorem podobne odpowiedzi. Z pomocą R. starają się nadać tytuł pomysłom tego samego rodzaju, np. odwaga, mądrość.

3. • „Pakowanie przed wyprawą” – rozmowa. R. kładzie przed dziećmi walizkę i zdjęcia różnych przedmiotów potrzebnych w dalekich podróżach (przybory toaletowe, różne ubrania, także np. garnitur i suknia balowa, kapelusz, sandałki, narty, skafander kosmiczny, hełm i buty astronauty, plecak – system podtrzymywania życia). Dzieci starają się podać nazwy i wybierają rzeczy potrzebne astronaucie. Uzasadniają swój wybór.

4. • „Podróż astronauty” – zabawy matematyczne. Dzieci siedzą w półkolu. Każde ma zestaw 10 fasolek białych i 10 fioletowych, liczby i znaki. R. nawiązuje do zabawy z walizką i pakowaniem. Prezentuje różne rysunki sytuacyjne lub sylwety, układa do nich opowiadania – zadania, a dzieci wykonują zadania na liczmanach, a potem zapisują za pomocą znaków i cyfr. Przykładowe sytuacje:
– postacie 3 kobiet w skafandrach: W załodze promu kosmicznego będą 3 astronautki i 2 astronautów. N. dokłada 2 sylwety. Ile osób będzie razem w załodze? Dzieci kładą 3 fasolki białe,
dokładają 2 fioletowe i zapisują: 3 + 2 = 5. Następnie udzielają odpowiedzi na pytanie.
– 2 rakiety: Do każdej rakiety wsiądą 4 osoby. Ile osób poleci w Kosmos?
– 2 autobusy: Na parkingu stoją 2 autobusy. Ile kół jest na parkingu?
– 7 promów kosmicznych: Było 7 promów kosmicznych. 3 odleciały. Ile zostało? Tu dzieci wykorzystują jedynie liczmany, a działanie zapisują tylko dzieci zdolne, znające znak –.
Dzieci młodsze, które nie znają cyfr i znaków, ilustrują zadania liczmanami.
Dzieci zdolne dokonują obliczeń na palcach lub w pamięci i kodują czynności znakami i cyframi1.

5. „Rakieta” – zabawa plastyczno-konstrukcyjna. R. rozdaje każdemu dziecku rolkę po ręczniku kuchennym lub po papierze toaletowym. Dzieci wycinają rakiety ( można wybrać jedną z 3) i przyklejają do rolki. Materiały do pracy…w-kosmicznej-rakiecie-cz-1-pd-187-1885

6. • „Spacer po nieznanej planecie” – zabawa równoważna. R. wyjaśnia, że dzieci są kosmonautami, którzy wylądowali na nieznanej planecie i muszą chodzić tylko wyznaczoną trasą i w specjalnych butach. Zakładamy na nogi prostokątne pudełka po chusteczkach higienicznych i chodzi po liniach ułożonych ze skakanek.

Karty pracy karta pracy nr 3 ldm-kosmos-10kol

 

 

 

02mar/21

3.03 środa Czekamy na wiosnę.

Temat : Pierwsze kwiaty.

  1. „Wiosenne kwiaty” – rodzic prowadzi z dzieckiem rozmowę na temat wybranych gatunków kwiatów , które możemy zaobserwować wczesną wiosną, opierając swoje wypowiedzi wybranymi przez siebie ilustracjami lub obrazkami poszczególnych gatunków kwiatów np. krokusa
  2. tulipan
  3. żonkil
  4. Zabawa ruchowa pt. „Motylek na łące”. Rodzic klaszcze w dłonie, a zadaniem dziecka jest chodzenie po dywanie, następnie na hasło „motylek na łące” – dziecko zaczyna wesoło podskakiwać z nóżki na nóżkę (kilkukrotne powtórzenie zabawy). Dziecko ćwiczy koordynację wzrokowo – ruchową.
  5. „Na wiosennej łące” – zabawa dydaktyczna połączona z zajęciami matematycznymi. Rodzic rozsypuje na dywanie przed dzieckiem  wybrane przez siebie poszczególne gatunków kwiatów, a zadaniem dziecka jest je odpowiednio posegregować np. według danego koloru, wielkości oraz kształtu. Po zakończeniu zabawy rodzic prosi o przeliczenie, tego co udało się dziecku po układać (zakres 6 w j. pol. i j. ang).
  6. Praca plastyczna pt. „Pokoloruj kwiatek”. Rodzic wręcza dziecku gotowy szablon wybranego przez siebie kwiatka wiosennego. Zadaniem dziecka jest go w odpowiedni sposób ozdobić dowolną techniką wybrną przez siebie (rozwijanie kreatywności, twórczości oraz logicznego myślenia dziecka).
  7. Podaję przykład.
02mar/21

02.03.2021 Podróż w Kosmos.

Temat dnia: Podróż w Kosmos.

  1. „Notes Odkrywcy” – zabawa konstrukcyjna. Dzieci wykonują pod kierunkiem rodzica Notes Odkrywcy. Łączą w wymyślony przez siebie sposób 1 kolorową kartkę i kilka białych (A4) tak, by powstał rodzaj notesu (np. zszywają zszywaczem lub robią dziurkaczem dziurki i przewlekają sznurek). Kolorowa kartka jest okładką, białe to miejsca na rysunki bądź zapiski. Na okładce
    dzieci naklejają przygotowane przez R. etykiety: NOTES ODKRYWCY (tu imię dziecka) i ozdabiają według własnego pomysłu. Dzieci zdolne podpisują się same.
  2. „Planety i gwiazdy” – zabawa słownikowa. Pod kierunkiem R. dzieci przeprowadzają doświadczenie: w zaciemnionym pokoju zapalają lampkę stołową (gwiazda), a jedno z dzieci za pomocą
    lustra (planeta) stara się kierować światło w różne strony. Pozostałe dzieci obserwują. W rozmowie kierowanej dzieci starają się wyjaśnić różnice i podobieństwa pomiędzy pojęciami gwiazda i planeta – formułują wnioski z obserwacji (planeta sama nie wytwarza światła, świeci światłem odbitym od gwiazdy). R. kieruje rozmową, zadając pytania, np. Jak waszym zdaniem wyglądają planety (gwiazdy)? W jaki sposób można oglądać gwiazdy lub planety? Skąd wiadomo, jak wyglądają planety? Jaka jest najważniejsza dla życia na Ziemi gwiazda? Czym jest Ziemia, na której żyjemy? Jakie znacie jeszcze planety?
  3. „Rakiety do lotu” – zabawa przy muzyce. Przy melodii do marszu, biegu i podskoków poruszają się następująco:
    – melodia do marszu – astronauci przygotowują się do lotu: 4 skłony do przodu z wyprostem, 2 skręty w prawo i 2 w lewo, marsz drużyn w różnych kierunkach
    – melodia do biegu – rakiety lecą: dzieci biegną truchtem
    – melodia do podskoków – rakieta wylądowała na planecie: dzieci podskakują,
  4. „P jak planeta” – wprowadzenie liter p, P. R. proponuje dzieciom ułożenie podpisów z liter do każdej planety. Aby to zrobić, wszyscy muszą wiedzieć, jak wyglądają litery p, P.
  5. R. wprowadza wyraz podstawowy planeta i przeprowadza jego analizę zgodnie ze schematem. Planeta analiza wyrazu
  6. Demonstruje małą i wielką literę drukowaną p, P, dzieci omawiają kształt małej litery, zwracając uwagę na wyróżniające ją cechy, szukają jej w wyrazach do czytania globalnego rozmieszczonych w domu.
  7. Dzieci  wyklejają kontur litery P drukowanej kolorowymi kawałkami plasteliny i rysują rzecz, której nazwa zaczyna się głoską p. • kontur litery P, plastelina, kredki.
    wyklejanka-P
  8. „W Kosmosie” – wykonanie kolażu.  1. Zrobienie za pomocą dziurkaczy małych kolorowych kółek – konfetti. 2. Pomalowanie
    dużego arkusza papieru farbami: granatową, fioletową i czarną (farba gęsta, dość gruba warstwa). 3. Przygotowanie promów kosmicznych z figur geometrycznych według pomysłu dzieci
    – odrysowanie od szablonu i ułożenie promu, sklejenie elementów w całość.    4. Pokolorowanie różnej wielkości kół przez roztarcie palcami na ich powierzchni zestruganych kawałków kredek świecowych. 5. Złożenie pracy w całość: wysypanie kolorowego konfetti na mokry karton;
    przyklejenie planet i rakiety, zatytułowanie pracy, np. Podróż w Kosmos.

Karty Pracy litera P,p

01mar/21

2.03 wtorek Czekamy na wiosnę.

Temat: „W marcu jak w garncu…”

  1. Rodzic wraz z dzieckiem ustala przepis na „zupę marcową…”Rodzic rozkłada przed dzieckiem na dywanie 4 słoneczka, 2 chmurki, 3 śniegowe gwiazdki, 6 wiosennych kwiatów, 5 młodych listków oraz garnek. Zadaniem dziecka jest wybranie kilka dowolnych elementów (w sumie zakres 6), a następnie stara się uzasadnić własnymi słowami swój bywór. Dziecko ćwiczy samodzielne wypowiedzi na konkretny temat.
  2. Zajęcia matematyczne pt. „Zupa marcowa”. Dziecko na podstawie swojego poprzedniego wyboru przelicza ilość składników swojej zupy (zakres 6 w j. pol.i j. ang).
  3. Zabawa ruchowa pt. „Ptaszki do gniazda”. Rodzic rozkłada na dywanie dziecku kilka poduszek. a następnie bierze do reki garnek i kopystkę. Tłumaczy dziecku, że gdy on zacznie grać czyli uderzać kopystką w garnek dziecko zaczyna biegać po dywanie po między poduszkami, machając rączkami jak ptaszek skrzydełkami. Następnie gdzy rodzic przestaje grać, todziecko siada na pierwszej dostępnej poduszce jak ptaszek w gniazdku (kilkukrotne powtórzenie zabawy ).
  4. Rodzic tłumczy dziecku znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu…” Rodzic opowiada o zmianach w pogodzie jaka występuje w tym danym miesiącu – skoku temperatur oraz szybkim zmianom pogodowym.
  5. Rodzic czyta dziecku wiersz pt. „W marcu jak w garncu” wraz z omówieniem znaczenia. Dziecko ćwiczy pamięć słuchową oraz logiczne myślenie.

„W marcu jak w garncu”

Jeszcze wczoraj była wiosna ,

Cała w słońcu zatopiona,

Uśmiechnięta i radosna,

Z nami sostać byłaskłonna.

 

Dziś znów wróciła zima,

W białą sztę świat odziała,

Mróż w swych rękach mocno trzyma.

 

Wczoraj stadnie wyszły koty,

Różne harce wyprawiały,

Rozpoczęły swe zaloty.

 

Dzisiaj puste znów podwórko,

Tylko pies się bardzo złości,

Budę swą obiega w kółko.

 

Synoptycy zmianę aury,

Dawno już zapowiedzieli,

Na poprawę widok mamy.

 

 

28lut/21

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZEJ MARZEC

Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:

Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.

Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.

Uświadamianie następstwa dni tygodnia.

Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.

Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.

Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.

Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.

Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.

Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.

Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.

Rozwijanie słownika czynnego dziecka.

Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.

Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.

Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.

Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.

Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.

Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.

Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.

Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.

Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.

Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.

Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

28lut/21

Temat miesiąca Nr Temat tygodnia Słówka i zwroty Piosenki i wiersze
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marzec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Easter

1 Miesiąc. Spring iscoming flower, sun , tree, bee,  

Spring ishere.

Spring ishere.

How do youthink I know?

I justsaw a bluebird.

Thatishow I know.

Spring ishere.

Spring ishere.

How do youthink we know?

We justsaw a bluebirdthatishow we know.

Do the bird walk and strutyourthing.

Do the bird walk and flapyourwings.

Do the bird walk do anything and lookaround for anothersign of spring.

 

Eastereggs, Eastereggs? Wherearethey? 2x

Open youreyes and lookaround 2x

 

Eastereggs, Eastereggs? Wherearethey? 2x

Open youreyes and lookaround 2x

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  

Spring ishere

 

Powtórzenie słownictwa

3. Easteranimals 1 Bunny, chick, eggs, easter
4. Easteranimals 2 Powtórzenie słownictwa z całego miesiąca

 

28lut/21

Założenia j. angielski marzec Pani Dagmara

Miesiąc Temat miesiąca Nr Temat tygodnia Słówka i zwroty Piosenki i wiersze
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marzec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Easter

1. Spring iscoming flower, sun , tree, bee,  

Spring ishere.

Spring ishere.

How do youthink I know?

I justsaw a bluebird.

Thatishow I know.

Spring ishere.

Spring ishere.

How do youthink we know?

We justsaw a bluebirdthatishow we know.

Do the bird walk and strutyourthing.

Do the bird walk and flapyourwings.

Do the bird walk do anything and lookaround for anothersign of spring.

 

Eastereggs, Eastereggs? Wherearethey? 2x

Open youreyes and lookaround 2x

 

Eastereggs, Eastereggs? Wherearethey? 2x

Open youreyes and lookaround 2x

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  

Spring ishere

 

Powtórzenie słownictwa

3. Easteranimals 1 Bunny, chick, eggs, easter
4. Easteranimals 2 Powtórzenie słownictwa z całego miesiąca

 

28lut/21

1.03.2021 Temat kompleksowy : Mali odkrywcy.

Temat dnia: Warto być dociekliwym.

  1. „Tak czy nie” – zabawa na koncentrację uwagi. Kierujemy do  dziecka zdanie będące stwierdzeniem, np.: W zimie chodzimy w sandałkach. Wakacje są latem. Pszczoły jedzą miód. Dziecko ma zareagować słowem tak lub nie. Jeśli jego odpowiedź będzie poprawna, wymyśla nowe zdanie, które mówi do brata, siostry lub rodzica.
  2. „Strażnik skarbu” – zabawa językowa. Rodzic a potem jedno z dzieci – Strażnik Skarbu, chowa dowolny przedmiot z domu do pudełka (skrzyni skarbów) tak, by pozostali domownicy nie widzieli co to jest. Dzieci mają za zadanie odgadnąć nazwę schowanego przedmiotu dzięki zadawaniu pytań, na które chowający odpowiada tylko TAK lub NIE. Gdy odgadną, Strażnik Skarbu wyznacza następcę i zabawa toczy się dalej. Dla utrudnienia warto wprowadzić zasadę, że można zadać maksymalnie 10 pytań. Jeśli w tym czasie dzieci nie odgadną, Strażnik Skarbu sam podaje nazwę przedmiotu.
  3.  „Tajemnicza kałuża” – rozmowa o dociekliwości na podstawie opowiadania.
    Tajemnicza kałuża
    Joanna M. Chmielewska
    Laura zasypywała wszystkich pytaniami:
    – Z czego są zrobione chmury? Skąd się bierze deszcz? Dlaczego kałuże wysychają? Skąd bociany wiedzą, kiedy odlecieć do ciepłych krajów? Kto nauczył ptaki budować gniazda? Czemu ludzie muszą spać?
    Na niektóre pytania rodzice umieli odpowiedzieć od razu, na inne musieli poszukać odpowiedzi. Ale kiedy odpowiedzieli na jedno, Laura zaraz zadawała drugie, potem trzecie, czwarte, piąte i następne.
    Rodzicom czasami brakowało cierpliwości. Odpowiadali „Nie wiem” albo „Sprawdzę później, jak mi przypomnisz”. Pewnego dnia Laura zauważyła w kącie ogrodu tuż przy płocie kałużę. Nikt inny pewnie nie zwróciłby na nią uwagi, bo przecież kałuże po deszczu to coś zupełnie normalnego. Ale Laura
    znała wszystkie kałuże w pobliżu swojego domu. Pojawiały się zazwyczaj w tych samych miejscach, a w kącie ogrodu nigdy wcześniej kałuży nie było. Laura była tego pewna. Lubiła bawić się pod płotem, a przedwczoraj po deszczu właśnie z tego miejsca obserwowała małą koparkę, która kopała dół tuż za ogrodzeniem sąsiadów. Wtedy było tu sucho. A dzisiaj znowu spadł
    deszcz i po nim pojawiła się ta nowa kałuża. „Im więcej kałuż, tym lepiej” – pomyślała Laura i pobiegła do domu po kalosze.
    Bardzo lubiła przeskakiwać przez kałuże, rozchlapywać wodę wokoło, robić łódki z patyków i liści, dmuchać na nie i patrzeć, jak pływają. Szkoda tylko, że kałuże tak szybko wysychały.
    Po dwóch dniach wszystkie znikły. Wszystkie, oprócz tej nowej w kącie ogrodu.
    Laura pobiegła do mamy.
    – Dlaczego kałuża przy płocie nie wyschła?
    – Nie wiem – mruknęła mama, nie odrywając wzroku od kartki, na której coś pisała.
    Tata też nie wiedział, więc Laura postanowiła, że sama spróbuje wyjaśnić zagadkę. Wróciła do kałuży. Wydawało jej się, że wody jest nawet więcej niż na początku. Ale czy to możliwe?
    Dziewczynka wzięła wiaderko i zaczęła wybierać wodę. Lecz kałuża, zamiast znikać, powiększała się i była coraz głębsza.
    – Lauro, sprawdź, czy w skrzynce nie ma jakiegoś listu – zawołała mama.
    Skrzynka na listy znajdująca się za furtką na płocie była pusta. Ale Laura nawet do niej nie zajrzała, bo zaciekawiło ją coś innego. Kilka płytek chodnikowych przy płocie dzielącym jej ogród od ogrodu sąsiadów lekko się zapadło. Kiedy Laura stanęła na jednej, spomiędzy płytek wypłynęło trochę wody, a dziewczynka miała wrażenie, jakby była w łódce na jeziorze. „Skąd
    się wzięła ta woda?”, zastanawiała się dziewczynka. I nagle ją olśniło – przecież po drugiej stronie płotu znajduje się tajemnicza kałuża. To musi mieć jakiś związek. Może pod chodnikiem płynie podziemna rzeka?
    Laura szybko pobiegła po rodziców. Ci zawołali sąsiada, a sąsiad – pana z pogotowia wodociągowego. Całe szczęście, że go wezwał. Bo niewiele brakowało, a mogłyby się zapaść chodnik i jezdnia. Wszystko przez to, że koparka podczas pracy u sąsiada uszkodziła rurę z wodą i nikt
    tego nie zauważył.
    – Dziękuję, Lauro. Bystra z ciebie dziewczynka – pochwalił Laurę sąsiad, wręczając jej czekoladę. – Jeszcze dziś fachowcy przyjadą naprawić rurę.
    – Ciekawe, jak to zrobią? Czy pan wie? Przyjedzie koparka? Będą zaklejać dziurę? A może wymienią całą rurę? Albo tylko kawałek?
    – Nie mam pojęcia. Ale może chcesz przyjść zobaczyć?
    – No pewnie! – Laura aż podskoczyła z radości. – Będę miała do panów mnóstwo pytań!
    Po wysłuchaniu opowiadania Rodzic ustala, czy wszystkie słowa były dla dzieci zrozumiałe, np. pogotowie wodociągowe. Jeśli nie, grupa wspólnie wyjaśnia ich znaczenie. Następnie dzieci odpowiadają na pytania: Co Laura lubiła robić najbardziej? Jaka według was była Laura?
    Co zaobserwowała dziewczynka pewnego deszczowego dnia? Co się wtedy stało? Jak udało się zaradzić przykremu zdarzeniu, kto pomógł? Dlaczego tak szybko została odkryta awaria?
    Co to jest dociekliwość? Czy to dobrze być dociekliwym? Dlaczego? Jak zachowuje się ktoś dociekliwy?
  4. Zadania ruchowe:
    Zróbcie 10 przysiadów.
    Wykonajcie 10 skrętoskłonów. Skłon w przód z dotknięciem prawej ręki do lewej stopy i lewej ręki do prawej stopy. Po każdym skłonie wyprost.
    Przejedźcie pociągiem dookoła pokoju. Dziecko wraz z rodzicami ustawiają się w rzędzie jeden za drugim i razem maszerują do przodu – zaczynają od prawej nogi.
    Stwórzcie tandem w parach i wyruszcie na wycieczkę. Dzieci w parach, w leżeniu tyłem, naprzeciwko siebie. Unoszą nogi, stopy „przyklejają” do stóp partnera i razem wykonują krążenia – rowerek.
    Czas na lot dwupłatowcem. Dzieci w parach, w leżeniu przodem, twarzami do siebie. Chwytają się za ramiona wyciągnięte w bok i razem unoszą ręce nad podłogę.
    Zróbcie 10 sprężystych wyskoków.
  5. W tym tygodniu poznamy literkę” P”. Proszę zapoznać dzieci ze słowami piosenki, z którą będziemy pracować przez cały tydzień.
  6.   „Pola” – nauka piosenki. Dzieci powtarzają, naśladując prowadzenie samochodu.
    Pola
    sł. i muz. Maria Zofia Tomaszewska
    Moja / miła // ciocia / Pola //
    przyje/chała // dziś z O/pola //
    i na/mawia // wciąż ku/zyna, //
    by z nią / jechał // do Szcze/cina. //
    Ciocia / lubi // podró/żować, //
    a gdy / wróci, // to od / nowa //
    patrzy / na swe // mapy / duże, //
    i chce / znowu // być w po/dróży. //
    • „Ciocia Pola” – ćwiczenie komunikacji. Rodzic wraz z dziećmi siada w kole. Pyta: Czy tekst piosenki jest dla was zrozumiały? O kim ona jest? Co lubi ciocia Pola? Kto z was lubi podróżować? A teraz pokażcie gestem i wyrazem twarzy, czyli mimiką, co jeszcze lubicie robić. Rodzic mówi- Zamknijcie oczy i uważnie słuchajcie wypowiadanych przeze mnie słów piosenki. Kto usłyszy
    słowo zawierające głoskę p, podnosi rękę. Rodzic recytuje tekst piosenki i czeka na reakcję dzieci. Potem prosi o wybranie i powtórzenie słowa zaczynającego się głoską p z pary słów:
    bułka – półka, bat – pat, pyk – byk. Chwali dzieci za skupienie uwagi. Na koniec dzieci układają historyjkę o cioci Poli. Przekazują sobie piłkę i kolejno dodają elementy historii, starając się używać jak najwięcej słów rozpoczynających się głoską p. N. zaczyna: Potem Pola pojechała… i podaje piłkę dziecku.

Drodzy Rodzice nie zadaję dzieciom dodatkowych kart pracy, ponieważ postaram się nadrobić zadania z poniedziałku we wtorek w przedszkolu.